learn the craft, break through the magic of engineering
10
objective(s)
In dit hoofdstuk wordt het jaargesprek, april 2006, weergegeven, waarin duidelijk werd dat het sectie-perspectief niet te verenigen lijkt met het opleidings-perspectief. Na dit jaargesprek is de onderlinge spanning alleen maar toegenomen.
Ontevredenheid is diep geworteld in de menselijke natuur.
Ik zelf vorm daarop geen uitzondering.
Ontevredenheid kan ontegenzeggelijk een aanzet zijn
tot verandering.
Maar alleen dan en slechts dan als de ontevredenheid
niet slechts voorkomt uit een vooringenomenheid
en negatieve verwachting, maar in een evenwichtige verhouding
staat tot de erkenning en waardering voor de aspecten
die een positieve beoordeling verdienen.
Time flies like an arrow.
The meaning of such a statement is felt when observing
that my publication list of 2005 is empty. Where did all that time go? Let me explain.
toelichting: In het verleden 2 NWO projecten goedgekeurd gekregen.
Laatste 2 projecten zijn afgewezen.
In de toekomst verwacht ik meer extern gefinancieerd onderzoek
in samenwerking met andere, sterke partijen (bv. CWI)
toelichting: Laatste 1.5 jaar geen gerefereede publicatie.
Het is gewenst weer te gaan publiceren, ook in tijdschriften.
Onderzoeksresultaten zijn achtergebleven bij mijn verwachtingen.
Onderwijsdruk is te hoog, en moet teruggebracht worden om
onderzoeksruimte te realiseren
verweer
afspraken resultaat-gebied -- onderzoekspublicatie
In september vervolggesprek, m.n. over verhouding onderwijs-onderzoek/last.
onderzoek
positionering multimedia publicatie(s) 1
(C) Æliens
2006
time flies like an arrow
het jaargesprek -- 5-4-2006
resultaat gebied -- acquisitie contract onderzoek: C
resultaat gebied -- onderzoekspublicaties: B
opmerkingen, samenvattend oordeel
reactie van betrokkene
2. Afspraken tav de resultaat-gebieden binnen het betreffende functieprofiel
doelstelling
G.S. toonde zich positief over het
onderzoek digital dossier(s), zoals we dat
voortbouwend op de multimedia casus verrichtten,
en zag daar ook wel mogelijkheden tot publicatie.
Zowel HvV als G.S. waren zeer
sceptisch over mijn kans op
het gebied van game technology te scoren.
``Denk je dat je hier een vuist kunt maken'', vroeg HvV.
``In ieder geval een virtuele vuist'', probeerde ik zo
luchtig mogelijk te antwoorden.
Maar ik wist ook wel dat de competitie op dit gebied beduidend is.
Het was me zwaar te moede.
De verwachting om op zo'n korte termijn te publiceren
leek mij volstrekt onrealistisch.
Na de blokkering van het intelligent multimedia
onderzoek, door de weigering Zhisheng H. aan te stellen,
moest er een nieuwe lijn van onderzoek ontwikkeld worden.
Bovendien ervaarde ik vanuit de sectie, dat wil zeggen de
leidinggevende, niets dan tegenwerking:
4. ondersteuning door en samenwerking met de leidinggevende
het is ook nooit goed
Na een eerste ``gefeliciteerd'' toen de eerste drie
bevestigingen van acceptatie binnen waren
bij InSciT2006,
een expliciet als internationaal en interdisciplinair
aangekondigde conferentie in Spanje, zette HvV
een domper op onze vreugde door in een email op te merken
dat hij dit niet als wetenschappelijke publicaties zag,
maar als een ``spaanse aangelegenheid''.
Toegegeven, in eerste instantie op grond van abstracts
beoordeeld door een overwegend spaanse commissie,
waarvan
er uiteindelijk twee als volledige presentatie zijn geaccepteerd.
Maar, nog steeds ben ik het daar niet mee eens, en ik maak
me sterk dat bij een dergelijke scrutineuze houding
vele ``internationale'' conferenties door de mand zouden vallen.
Hoe dan ook, behalve de drie genoemde
publicaties over de digitale dossiers, was er ook nog een vierde,
op een conferentie over concept maps,
maar belangrijker nog twee publicaties,
tegen alle verwachting in, op de (amerikaanse) GAME-ON NA 2006 conferentie
in Monterey, California.
question(s)
10.
artwork
[]
readme
voorwoord
I
1
2
II
3
4
III
5
6
7
IV
8
9
10
V
11
12
nawoord
appendix
references
resources